Selasa, 22 Januari 2008

Jalan Hujung Minggu

Pada hari ahad tempoh hari aku bersama keluarga telah ke kandang untuk melihat kambing jamnapari aku. Selain jengok kambing aku juga nak booking tempat dalam kursus yang di anjurkan oleh pihak TTSB pada cuti tahun baru cina nanti. Sampai aje aku pun jengok dulu kambing jamnapari aku dan tengok semua kambing aku dalam keadaan baik, lepas tu aku pun jumpa En. Kamal menanyakan tentang kursus ternakan kambing. Uhuks...tempat penuh dah ada 20 orang. Tapi En. Idris akan cuba tengok mana-mana peserta yang tak jadi dia akan selitkan nama aku..hehehe. Thanks.

Lepas jengok kambing, belah petang aku pi Kampung Delek Klang untuk nengok perkembangan ternakan ayam kampung Pak Jang di sana. Walaupun kuantiti tak banyak (100++) dan baru nak belajar ternak ayam. So masa tu dapatlah aku tengok cara beliau bagi ayam makan, gunakan dedak, roti yang direndam dengan air kemudian roti tu campurkan dengan minyak. Pelahab jugak ayam kampung ni. Isk..isk.

Ni gambar yang aku ambil masa jengok reban ayam Pak Jang.

Tiada ulasan: