Rabu, 26 Disember 2007

Semut Di Helmetku

Geli telinga dibuatnya, bila semut merayap kat telinga aku semasa dalam perjalanan nak ambil wife kat tempat keje dia. Dahlah hujan lebat. Sesampai aje, buka helmet, mak ai...banyak betul semut dalam helmet aku. Wife aku geli-geleman tengok semut tu, dalam masa yang sama boleh lagi offer pakai helmet dia. Untuk mengelakkan semut tu masuk telinga, helmet tersebut aku ketuk kat dinding bagi mengeluarkan semua semut yang dok bersarang dalam helmet. Ketuk punya ketuk tak juga berkurang so aku kena pakai tutup kepala baju hujan bagi mengelakkan semut tu masuk telinga.

Hehehe...apalah aku nie cerita pasal semut tapi blog pasal kambing. Bukan apa, benda ni dah jadi dua kali dalam tahun ni, pertama masa rancangan aku nak ternak cacing harimau dan kedua pada hari ni masa pelan hampir jadi untuk ternak kambing (INSYAALLAH). Pada kejadian pertama aku cerita pada Abang Ajak dan dia cakap aku ni sesuai buat bisnes ternak. Tapi aku buat biasa tapi bila kejadian kedua ni terjadi...mmmmm...mungkin kot. Tapi takderlah aku pegang sangat cakap dia, sebab benda ni mungkin jadi secara kebetulan dan setiap rezeki yang datang semuanya dari ALLAH S.W.T.

Jadi kepada semua yang membaca blog ni harap mendoakan kejayaan diri ini. Satu lagi kalau boleh untuk mereka yang dah lama dalam bidang ternakan bagilah komen yang bernas bagi meningkatkan pengetahuan berkaitan ternakan kambing.

Tiada ulasan: